dimarts, 29 de març del 2011

ADÉU GINÉS -Duhti"



A vegades una trucada de telèfon et gela el cor.
Avui ha estat un dia trist. M'ha trucat el president de l'Associació d'Avis de Bonaterra, el Felipe López, per comunicar-me que s'havia mort d'un atac de cor, el Ginés.

El Ginés Rodríguez Vicente era un veí de Bonaterra. Molts el coneixien com "el poeta". I es que el Ginés també conegut per "Duhti" va deixar escrit com era en el seu darrer llibre "Desenlaces y Tragedias- La pareja y los hijos son la vida no permitas que te la quiten".

¿Quiés es DUHTI?, nos podemos preguntar. DUHTI es un hombre que sueña com el Desarme, la Unión de los Hombres, con la Tierra i la Industria. Con tales pretensiones, es un poeta atrevido. Sin titulos universitarios...La calle le ha enseñado las asignaturas que marcan los sentimientos del ser humano, com son el respeto, la libertad, la necesidad de supervivencia y la respuesta de los legisladores.

Aquest llibre que parla de la vida en parella, les separacions, els fills.. s'havia presentat, amb molt d'èxit, fa molts pocs dies a Vilafranca del Penedès, I a mi em tocava fer la presentació al meu poble el proper mes de maig a Bonaterra, en motiu de l'aniversari de la Llar d'Avis. Ja porto llegit més de la meitat del volum i la notícia d'avui m'ha trasbalsat. Aquest vespre he aprofitat, en homenatge seu, per llegir unes quantes pàgines més.

Sempre recordaré la il·lusió que traspuava el passat 20 de gener a la festa dels Tres Tombs quan em va regalar i dedicar un exemplar.

Reposa en pau, Ginés. Avui hem perdut un bon home i, a la vegada, un home bo.