dimarts, 20 de desembre del 2011

LA MARATÓ DIU MOLT DE NOSALTRES




Més de 7 milions i mig va recaptar la Marató de TV3 aquest passat diumenge en la seva vintena edició. Enguany anava destinada a la regeneració i transplantament d'òrgans i teixits.

Al nostre poble, com va sent tradicional els darrers anys, es va organitzar un sopar solidari a la Societat d'Albinyana. Es va fer dissabte al vespre i va acabar amb un bingo popular on els premis eran regals facilitats per la Cooperativa Agrària i també per l'ajuntament local.

El mateix diumenge vaig tenir oportunitat de fer de voluntari a la seu telefònica del Port de Tarragona. Una experiència molt bonica. Escoltar gent de tot tipus i condició, de tot el país que volia fer el seu donatiu. Vaig parlar amb persones que es troben a l'atur, amb una nena petita de 9 anys, amb una senyora que va trucar a les 12 en punt de la nit i que es pensava que no arribaria a temps i tindria un gran disgust, amb joves i grans... Vaig sentir bategar un pais solidari, que sap malgrat les dificultats presents, tenir una sensibilitat col·lectiva i donar una resposta adequada envers unes malalties que afecten milers de persones. La Marató impulsa la recerca biomèdica gràcies als fons recaptats.

Al meu facebook hi vaig escriure que vivim en un país que n'hem d'estar orgullosos. I, cada any, en arribar la Marató tenim la prova fefaent d'aquest orgull.