dissabte, 21 de maig del 2011

SÓC EL QUIM


Avui sóc candidat a alcalde d’Albinyana.

Però, ser alcalde ha esta, és i espero serà només una etapa de la meva vida. El que he estat, sóc i sempres serè és el Quim

I qui sóc i com sóc?

Doncs sóc d’Albinyana. Tota la vida l’he passada entre Cal Guixó i Cal Martí. Els meus pares, al cel siguin, el Josep i l’Assumpció hem van ensenyar els valors que m’han acompanyat en tot moment: l’esforç, la constancia, el treball, la paciència.

Vaig néixer al mig de l’agost de 1964. 14 mesos més tard que el Joan, el meu germà.

De petit vaig anar a l’escola pública del poble. Amb els anys, el meu fill, l’Aleix, ha estat educat en les mateixes aules del centre escolar.

Desprès de la primària o de l’ EGB que era com llavors s’anomenava, vaig anar a estudiar formació profesional al Vendrell. A la branca d’administratiu. Desprès de cinc anys i amb el títol a la butxaca vaig tenir l’oportunitat de tenir el meu primer contracte laboral. Va ser a la fàbrica de flors seques i artificals “Spanish Decorative Flowers” a les Peces. Allà hi vaig treballar fins que hem va tocar anar a la mili. Sí, sóc dels que encara va “jurar bandera”. Em vaig passar divuit messos a Araca, Vitoria.

En tornar vaig començar les meves aventures períodistiques.D’aquella època conservo el record de ser durant vuit anys cap d’informatius a Ràdio EL Vendrell, membre del consell de redacció de “La Fura”, corresponsal de Ràdio Nacional, el Periódico, el Diari de Tarragona i també membre del primer consell editorial del Punt a les comarques de Tarragona.

El 1992, any olímpic, mossèn Jordi Figueras ens va casar a la Cristina i a mi. I al cap de quatre anys, va nèixer l’Aleix. També a principis del noranta vaig entrar a treballar a la Generalitat com a responsable de l’oficina de Serveis a la Joventut. D’allí vaig passar a treballar com a tècnic de consum i d’ensenyament al Consell Comarcal del Baix Penedès. Vaig aprofitar per tornar a estudiar. I va ser una etapa profitosa: Del pas per la URV tinc la Diplomatura en Relacions Laborals, a l’Universitat Politècnica el títol de Tècnic Superior en Prevenció de Riscos i a ESADE i a la Pompeu Fabra un Diploma en Política i Govern.

Els darrers anys els dedico plenament a la vida pública. Primer a la Diputació de Tarragona on he estat diputat de cultura, responsable del Servei d’Assistència Municipal i vicepresident, i des del passat gener, per la confiança rebuda del President de la Generalitat, hem podeu trobar a la Delegació del Govern de la Generalitat. També sóc el president de Convergència al Camp de Tarragona.

Tinc confiança en els homes i les dones del meu municipi. L'he tinguda sempre, perquè sempre els he sentit molt a prop.