dissabte, 28 d’agost del 2010

COMIAT A MOSSÈN IGNASI

Aquest diumenge serà el darrer que mossèn Ignasi Cabré restarà entre nosaltres. El seu trasllat a Roma fa que deixi de ser el responsable de les parròquies d'Albinyana, Les Peces i Bonastre.

No puc dissimular que quan vaig rebre la seva trucada comunicant-me el seu nou destí vaig intentar donar-li molts ànims. Encoratjar-lo en aquesta nova etapa. Però, en el meu interior la fiblada de la seva marxa em va deixar ben tocat.

Hem tingut en els darrers anys molta sort. Mossèn Jordi Figueras va deixar una petjada molt forta entre nosaltres i un plançó de la seva llavor és la representació de Pàgines de Passió, mossèn Xavier Reñé ens va lliurar unes encertades homilies i, els últims tres anys, hem gaudit de la presència, acció i bon fer de mossèn Ignasi.

En la vida dels pobles tenir fars que il·luminen des de la senzillesa ens és del tot necessari. L'Ignasi, com tots l'hem anomenat, s'ha guanyat l'estima de tothom. Dels que van a missa i dels que en passen.

En els darrers mesos ha estat un més en la preparació de les representacions del Ball Parlat de Sant Bartomeu. El passat dimarts, després de rebre un sentit homenatge de tot el poble, li vaig notar un punt d'emoció i els ulls humits. La mateixa humitat que sentiem nosaltres.

A Roma ara hi marxa també una part de cadascún de nosltres. Perquè ell, és un amic de debó de tots i totes.

Només puc que desitjar-li molta sort en l'avenir i, que sàpiga que les portes d'aquest municipi sempre estaran obertes de bat a bat per tornar a disfrutar de la seva presència.